Acto de Entrega

Medalla de Extremadura

El miércoles, día 7 de Septiembre de 2016, en el acto institucional del Día de Extremadura celebrado en el Teatro Romano de Mérida, el Consejo de Gobierno, mediante DECRETO 125/2016, de 2 de agosto, concedió la Medalla de Extremadura , ex aequo, a la Federación Extremeña de Folklore y al grupo de música de Folk Acetre.

La Medalla de Extremadura es la máxima distinción institucional de la Comunidad Autónoma de Extremadura. Se trata de un galardón anual y su concesión corresponde al Presidente de la Junta de Extremadura, que mediante decreto otorga la Medalla, enumerando los méritos por los que se obtiene el premio.

Los galardonados pueden ser personas, entidades, corporaciones o asociaciones que dentro o fuera de Extremadura hayan destacado por sus méritos o por los servicios prestados a la región. 

Medallas de Extremadura 2016.

(texto institucional)

El Consejo de Gobierno ha decidido otorgar la Medalla de Extremadura, ex aequo, a la Federación Extremeña de Folklore y al grupo musical de Folk Acetre.

 

FEDERACIÓN EXTREMEÑA DE FOLKLORE

 

El Consejo de Gobierno ha decidido otorgar la Medalla de Extremadura, a la Federación Extremeña de Folklore, una entidad sin ánimo de lucro que nació en 1985 fruto de ilusión de varias asociaciones folklórica. Recibe la medalla por su trabajo y lucha constante en defensa, recuperación, promoción y divulgación de la cultura tradicional y del saber del pueblo extremeño.

 

Un total de 84 agrupaciones componen en la actualidad la Federación procedentes de la provincia de Badajoz y de la de Cáceres y también de otros puntos de España a través de los Centros Extremeños, Círculos Extremeños o Casas de Extremadura.

 

La Federación se ha propuesto realizar una colección propia de todas las indumentarias y trajes y su labor ha sido reconocida con varios premios como el García Matos o el Candil de Plata. Además, edita su propia revista (desde el año 1987) y realiza y participa en numerosos festivales como el Festival Folklórico de los Pueblos del Mundo o el Festival Infantil Ángela Capdevielle.

 

Grupo Musical de Folk "ACETRE"

 

El Grupo Musical de Folk Acetre es una agrupación fundada en 1976 y es en la actualidad uno de los grupos más veteranos y emblemáticos dentro del panorama folk de Extremadura y también de España.

 

Acetre celebra este año su 40 aniversario. Su lugar de origen, Olivenza, les otorga la característica bicultural de una manera espontánea y sencilla. Sus interpretaciones aúnan perantones, pindongos, tonadas festivas o alboradas extremeñas con los verdegaios, fados o corridiños portugueses. Poseedores de una amplia discografía que va desde su “Extremadura en la frontera” (1985) al Edipo Rey B.S.O (2015),

 

Acetre cuenta en su haber con numerosos galardones como el Premio al Mejor Grupo de Folk Nacional que otorga RNE y puede presumir de haber llevado el nombre de Extremadura por escenarios de toda la región, del país y también del mundo (Alemania, cuba, Portugal, Inglaterra, Suiza…)

El miércolis, día 7 de Setiembri de 2016, nel actu estitucional del Día d'Estremaúra celebrau al Teatru Romanu de Méria, el Conseju de Goviernu, por mé del DECRETU 125/2016, de 2 d'abostu, entregó la Medalla d'Estremaúra , ex aequo, ala Federación Estremeña de Folclori i al bandu de música de Folk Acetre.

 

La Medalla d'Estremaúra es la destinción estitucional mássima dela Comunidá Autónoma d'Estremaúra. Es una reconocencia anual i el su concedimientu perteneci al Presidenti dela Junta d'Estremaúra, que por mé de decretu atorga la Medalla, numerandu los méritus polos que s'ancança el premiu.

Los premiaus puein sel pessonas, entidáis, corporacionis o associacionis que endrentu o ahuera d'Estremaúra s'aigan señalau polos sus méritus o polos servicius prestaus ala región. 

 

Medallas d'Estremaúra 2016.

(testu estitucional)

El Conseju de Goviernu á decidíu el atorgal la Medalla d'Estremaúra, ex aequo, ala Federación Estremeña de Folclori i al bandu musical de Folk Acetre.

FEDERACIÓN ESTREMEÑA DE FOLCLORI

El Conseju de Goviernu á decidíu el atorgal la Medalla d'Estremaúra, ala Federación Estremeña de Folclori, una entidá sin gola de lucru que tuvu nacencia nel 1985 en resultas dela ilusión d'unas pocas d'associacionis folclóricas. Acebi la medalla pol su trebaju i briega téntiga en afiamientu, recuperación, promovimientu i difundimientu dela coltura tradicional i del sabel del puebru estremeñu.

Un total de 84 bandus horman ogañu la Federación, que dimanan dela provincia de Badajó i dela de Caçris i tamién d'otrus puntus d'España por mé delos Centrus Estremeñus, Reondelis Estremeñus o Casas d'Estremaúra.

La Federación está precurandu d'avial una retahila propia de tolas endumentarias i hatus i la su lavol á síu reconocía con premius varius comu el García Matos o el Candil de Prata. Amás, edita la su revista propia (dendi l'añu 1987) i entanga i partecipa en una tupa de festivalis comu el Festival Folclóricu delos Puebrus del Mundu o el Festival Enfantil Ángela Capdevielle.

Bandu Musical de Folk "ACETRE"

El Bandu Musical de Folk Acetre es una bandu enfundau nel 1976 i ogañu es unu delos bandus más veteranus i anombraus endrentu del parorama folk d'Estremaúra i tamién d'España.

 

Acetre celebra esti añu el su 40 aniversariu. El su lugal d'origin, Olivencia, les atorga el caraiti bicoltural duna horma espontania i cenzilla. Las sus entrepetacionis añúan perantonis, pindongus, tonás festivas o alborás estremeñas conos verdegaios, fados o corridiños purtuguesis. Teneoris duna discografía ampria que va dendi el su "Extremadura en la Frontera (Estremaúra nel arrayu)" (1985) al Edipu Rei B.S.O (2015).

Acetre cuenta nel su avel con galardonis numerosus comu el Premiu al Bandu Mejol de Folk Nacional que atorga RNE i puei presumil de bel llevau el nombri d'Estremaúra por ecenarius de tola región, del país i tamién del mundu (Alemaña, Cuba, Purtugal, Englaterra, Suíça...)

 

 

Discurso pronunciado por D. Francisco Muñoz Jiménez

(Presidente de la F.E.F. en 2016) en la recepción de

la Medalla de Extremadura.

Discussu prenunciau de D. Francisco Muñoz Jiménez

(Presidenti dela F.E.F. nel 2016) nel acebimientu

logo-pdf.png
  • Facebook
  • YouTube